Agentura Majestic :: Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem na základní a stření škole

Agentura Majestic

Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem na základní a stření škole

1900,- Kč / 8 hod.

Cílem našeho semináře je přiblížit problematiku žáků s Aspergerovým syndromem s důrazem na možnosti jejich vzdělávání. Seminář seznámí pedagogy s možnostmi diagnostiky poruch Aspergerova syndromu a s využitím nonverbální komunikace v jejich každodenní práci. Znalost komunikačních technik usnadní výchovné a vzdělávací působení na žáky s výukovými obtížemi, kteří jsou integrovaní ve školách běžného typu. Účastníci budou seznámeni i s alternativními komunikačními systémy a jejich využitím v praxi. Na konkrétních případech z praxe a kazuistikách těchto jedinců se učitelé obeznámí s vhodnými přístupy k žákům/ studentům a získají informace o adekvátních metodických postupech při zvládání jejich nevhodného chování. Současně obdrží doporučení, jak pracovat se třídou, do níž jsou tito žáci/studenti integrováni.

Co vám seminář přinese?

  • Poznáte psychologické zvláštnosti žáka s Aspergerovým syndromem
  • Obdržíte metodická doporučení pro práci s těmito žáky
  • Seznámíte se s alternativními komunikačními systémy
  • Naučíte se, jak komunikovat s těmito žáky, jak eliminovat jejich nevhodné projevy
  • Obdržíte návod na zvládání hněvu a neadekvátních reakcí
  • Poučíte se ze zkušeností lektorky
  • Komu seminář doporučujeme?

    Seminář je vhodný pro všechny pedagogické pracovníky veškerých základních a středních škol. Kromě učitelů přináší nové poznatky vychovatelům, asistentům pedagoga, výchovným poradcům, metodikům prevence, speciálním pedagogům a psychologům, ředitelům škol a školských zařízení.

    Program

  • Aspergerův syndrom jako kategorie poruch autistického spektra (PAS); kategorizace PAS
  • Osobnost žáka s Aspergerovým syndromem
  • Autistická triáda
  • Nespecifické variabilní rysy
  • Rodina žáka s Aspergerovým syndromem
  • Možnosti práce s žákem s Aspergerovým syndromem v podmínkách běžných základních a středních škol
  • Metodická doporučení
  • Zvládání hněvu a neadekvátních reakcí
  • Příprava individuálního plánu, zkušenosti z praxe
  • Spolupráce s asistentem pedagoga
  • Alternativní komunikační systémy
  • Terapeutické přístupy
  • Diskuze
  • Seminář je akreditovaný MŠMT č. jednací v akreditace v systému DVPP:28645/2017-1