2800,- Kč / 8 hod.
Cílem semináře je prohloubit informovanost pedagogických pracovníků o poruchách chování a o poruchách, v jejichž symptomatice se problematické chování vyskytuje. Účastníci se seznámí s vhodnou strategií přístupu k žákům s problémovým chováním. Na konkrétních pedagogických přístupech budou prezentovány metodické a didaktické postupy při výskytu negativních forem chování. Seminář poskytne návody na řešení problémových situací ve třídě. Pedagogičtí pracovníci získají přehled o formách komunikace s žáky. Zároveň obdrží doporučení, jak pracovat se třídou jako celkem, kterou žák s problémovým chováním navštěvuje. Zvláštní pozornost bude zaměřena na podpůrná opatření, na součinnost pedagogického asistenta a učitele a na spolupráci s rodiči. V závěrečné fázi semináře si účastníci vyzkoušejí využití asertivních technik při zvládání problémového chování žáků.
Komu seminář doporučujeme?
Seminář je určen pro učitele základních a středních škol, pro učitele základních a středních uměleckých škol, pro výchovné poradce, speciální pedagogy, pro metodiky prevence, vychovatele školských zařízení, pro asistenty pedagoga a ředitele škol a školských zařízení.
Co vám seminář přinese?
Seznámíte se s etiologií a klasifikací poruch chování
Obdržíte návod, jak řešit konfliktní situace
Zjistíte, jak se chovat k žákovi s poruchami chování
Budete si jistější při aplikaci podpůrných opatření u žáků se specifickými poruchami chování
Podělíme se s Vámi o naše zkušenosti z praxe
Obdržíte návod, kde hledat pomoc
Budete klidnější při jednání s problémovými žáky
Cílová skupina:
- ředitelé škol a školských zařízení
- speciální pedagogové
- učitelé ZUŠ a SUŠ
- výchovní poradci
- učitelé 1.stupně ZŠ
- učitelé 2.stupně ZŠ
- učitel praktického vyučování
- učitelé SOŠ a SOU
- učitel - metodik prevence
- učitel praktického vyučování
Program
- Charakteristika problémového chování žáků na ZŠ a SŠ běžného typu
- Rozdíl mezi poruchou chování a problémovým chováním
- Specifické poruchy chování
- Kázeňské problémy žáků ADHD syndromem, s vývojovými poruchami učení a s poruchou osobnosti.
- Komunikace s problémovými žáky, metodická doporučení k práci se třídou, v níž je žák s problémovým chováním integrován. Vliv žáka s poruchou chování na klima třídy.
- Metodická doporučení k řešení problémových situací
- Spolupráce s rodiči a asistentem pedagoga, podpůrná opatření, IVP
- Seznámení s asertivními technikami
- Použití asertivních přístupů v modelových situacích