2800,- Kč / 8 hod.
Cílem semináře je prohloubit informovanost pedagogických pracovníků o poruchách autistického spektra. Účastníci se seznámí s vhodnou strategií přístupu k žákům i k jejich specifickým projevům. Na konkrétních pedagogických přístupech budou prezentovány metodické a didaktické postupy při výskytu negativních forem chování. Seminář poskytne návody na řešení problémových situací ve třídě. Pedagogičtí pracovníci získají přehled o formách komunikace s žáky. Znalost komunikačních technik usnadní výchovné a vzdělávací působení na žáky s výukovými obtížemi, kteří jsou zařazeni do škol běžného typu-filosofie a zásady TEACCH programu, strukturované učení – individuální přístup, strukturalizace, vizualizace. Účastníci budou seznámeni i s alternativními komunikačními systémy a jejich využitím v praxi – VOKS, PECS, Son – Rice program.
Zároveň obdrží doporučení jak pracovat se třídou jako celkem, kterou žák s poruchou autistického spektra navštěvuje. Zvláštní pozornost bude zaměřena na podpůrná opatření, na součinnost pedagogického asistenta a učitele a na spolupráci s rodiči.
Komu seminář doporučujeme?
Seminář je určen pro učitele základních a středních škol, pro učitele základních a středních uměleckých škol, pro výchovné poradce, speciální pedagogy, pro metodiky prevence, vychovatele školských zařízení, pro asistenty pedagoga a ředitele škol a školských zařízení.
Cílová skupina:
- speciální pedagogové
- učitelé ZUŠ a SUŠ
- učitelé 1.stupně ZŠ
- učitelé 2.stupně ZŠ
- asistent pedagoga
- učitelé SOŠ a SOU
- vychovatelé školských zařízení
- učitelé speciálních škol
Co vám seminář přinese?
Seznámíte se s konkrétními projevy poruch autistického spektra
Lépe porozumíte psychologickým zvláštnostem žáků s autismem
Seznámíte se s pedagogickou diagnostikou
Získáte zvýšené sebevědomí při práci s těmito žáky
Poznáte možnosti strukturalizace a vizualizace výuky v podmínkách běžných škol
Obdržíte metodická doporučení pro práci s žáky s PAS
Získáte přehled o možnostech vzdělávání
Snáze budete ve třídě řešit konfliktní situace
Program
Osobnost žáka s poruchou autistického spektra
Typy poruch autistického spektra, jejich charakteristika,
Autistická triáda
Nespecifické variabilní rysy
Možnosti práce s žákem v podmínkách běžné školy
IVP, podpůrná opatření , spolupráce s rodiči a asistentem pedagoga,
Pedagogické přístupy a metodická doporučení
Strukturované učení
Alternativní komunikační systémy
Zkušenosti z praxe, – možnosti přizpůsobení, strukturovaná výuka, rozvoj dovedností
Kazuistiky
Vliv žáka s autismem na klima třídy.