Agentura Majestic :: Žák s autismem na základní a střední škole

Agentura Majestic

Žák s autismem na základní a střední škole

1700,- Kč / 8 hod.

Cílem semináře je prohloubit informovanost pedagogických pracovníků o poruchách autistického spektra. Účastníci se seznámí s vhodnou strategií přístupu k žákům i k jejich specifickým projevům. Na konkrétních pedagogických přístupech budou prezentovány metodické a didaktické postupy při výskytu negativních forem chování. Seminář poskytne návody na řešení problémových situací ve třídě. Pedagogičtí pracovníci získají přehled o formách komunikace s žáky. Znalost komunikačních technik usnadní výchovné a vzdělávací působení na žáky s výukovými obtížemi, kteří jsou zařazeni do škol běžného typu-filosofie a zásady TEACCH programu, strukturované učení – individuální přístup, strukturalizace, vizualizace. Účastníci budou seznámeni i s alternativními komunikačními systémy a jejich využitím v praxi – VOKS, PECS, Son – Rice program. Zároveň obdrží doporučení jak pracovat se třídou jako celkem, kterou žák s poruchou autistického spektra navštěvuje. Zvláštní pozornost bude zaměřena na podpůrná opatření, na součinnost pedagogického asistenta a učitele a na spolupráci s rodiči.

Komu seminář doporučujeme?

Seminář je určen pro učitele základních a středních škol, pro učitele základních a středních uměleckých škol, pro výchovné poradce, speciální pedagogy, pro metodiky prevence, vychovatele školských zařízení, pro asistenty pedagoga a ředitele škol a školských zařízení.

Co vám seminář přinese?

  • Seznámíte se s konkrétními projevy poruch autistického spektra
  • Lépe porozumíte psychologickým zvláštnostem žáků s autismem
  • Seznámíte se s pedagogickou diagnostikou
  • Získáte zvýšené sebevědomí při práci s těmito žáky
  • Poznáte možnosti strukturalizace a vizualizace výuky v podmínkách běžných škol
  • Obdržíte metodická doporučení pro práci s žáky s PAS
  • Získáte přehled o možnostech vzdělávání
  • Snáze budete ve třídě řešit konfliktní situace
  • Program

  • Osobnost žáka s poruchou autistického spektra
  • Typy poruch autistického spektra, jejich charakteristika,
  • Autistická triáda
  • Nespecifické variabilní rysy
  • Možnosti práce s žákem v podmínkách běžné školy
  • IVP, podpůrná opatření , spolupráce s rodiči a asistentem pedagoga,
  • Pedagogické přístupy a metodická doporučení
  • Strukturované učení
  • Alternativní komunikační systémy
  • Zkušenosti z praxe, – možnosti přizpůsobení, strukturovaná výuka, rozvoj dovedností
  • Kazuistiky
  • Vliv žáka s autismem na klima třídy.
  • Seminář je akreditovaný MŠMT č. jednací v akreditace v systému DVPP:7081/2018-2