2800,- Kč / 8 hod.
Cílem semináře je poskytnout účastníkům informace o nejčastějších typech handicapů u žáků, kteří navštěvují školy běžného typu. Seznámí se s podpůrnými opatřeními a speciálními metodickými postupy, které se k výše uvedeným skupinám vztahují. Zvláštní pozornost bude věnována výuce čtení, psaní, matematice a speciálním didaktickým pomůckám. Zároveň účastníci semináře poznají specifickou roli předmětů výchovného charakteru, hlavně jejich kompenzační funkci. Neméně zanedbatelným cílem semináře je prohloubit informovanost o práci s kolektivem třídy, kterou žák navštěvuje.
Co vám seminář přinese?
- Získáte přehled o nejčastějších očních a sluchových vadách
- Poznáte psychologické zvláštnosti žáka s handicapem
- Budete jistější při výuce těchto žáků
- Seznámíte se se speciálními pomůckami
- Obdržíte speciální metodická doporučení
Komu seminář doporučujeme?
Seminář je určen pro všechny pedagogické pracovníky, kteří se podílejí na inkluzivním vzdělávání.
Cílová skupina:
- psychologové
- asistenti pedagoga
- speciální pedagogové
- vychovatelé školských zařízení
- učitelé ZUŠ a SUŠ
- učitelé speciálních škol
- učitelé SOŠ a SOU
- učitelé gymnázií
- učitelé 2.stupně ZŠ
- učitelé 1.stupně ZŠ
- učitel praktického vyučování
Program
Vymezení pojmu žák s handicapem
Přehled o nejčastějších očních a sluchových vad
DMO a epilepsie
Psychologické zvláštnosti handicapovaných žáků
Výuka čtení a psaní: a) slabozrakých, b) nevidomých, c) žáků s tělesným a sluchovým handicapem
Speciální pomůcky k výuce matematiky
Možnosti práce ve výtvarné výchově a v pracovním vyučování
Metodická doporučení k ostatním předmětům
Sebeobslužné dovednosti
Multisenzoriální přístup ve výuce
Seminář je akreditovaný MŠMT- č.j. akreditace v systému DVPP: 1140/2021-5-5