2800,- Kč / 8 hod.
Cílem semináře je pomoci pedagogickým pracovníkům ve vzdělávání žáků ze sociálně znevýhodňujícího prostředí. Účastníci semináře budou obeznámeni jak se současnými teoretickými poznatky, tak s metodickými doporučeními pro práci s těmito žáky. Tato doporučení budou podpořena osobními zkušenostmi lektorky a kazuistikami těchto žáků. Zároveň získají pedagogičtí pracovníci přehled o programech na podporu vzdělávání žáků ze sociálně znevýhodňujícího prostředí. Velký důraz bude kladen i na možnosti spolupráce učitele a asistenta pedagoga.
Co vám seminář přinese?
- Zorientujete se v uvedené problematice
- Pochopíte psychologické zvláštnosti sociálně znevýhodněných žáků
- Získáte metodická doporučení pro práci se sociálně znevýhodněnými žáky
- Seznámíte se s programy na podporu vzdělávání těchto žáků
- Vyměníte si zkušenosti s ostatními účastníky semináře
- Poznáte osobní zkušenosti lektorky s těmito žáky
Komu seminář doporučujeme?
Seminář je vhodný pro všechny pedagogické pracovníky. Vzhledem k vysoké aktuálnosti jeho obsahu (žáci národnostních menšin, sociální zanedbávání apod.) doporučujeme ho jak učitelům, tak asistentům pedagoga.
Cílová skupina:
- speciální pedagogové
- psychologové
- výchovní poradci
- ředitelé škol a školských zařízení
- učitel praktického vyučování
- učitel - metodik prevence
- učitelé 1.stupně ZŠ
- učitelé 2.stupně ZŠ
- učitelé gymnázií
- vychovatelé školských zařízení
- asistenti pedagoga
Program
Vliv prostředí na jedince
Národnostní menšiny
Vymezení a specifika sociální znevýhodnění
Zanedbávání a rizikové faktory zanedbávání
Příčiny sociálního znevýhodnění
Sociální exkluze
Principy společného vzdělávání
Žák ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
Metodická doporučení
Kazuistiky, zkušenosti z praxe
Programy na podporu vzdělávání