Cílem semináře je přiblížit zdroje problémového chování žáků s důrazem na možnosti jeho předcházení a zvládání. Na konkrétních příkladech získají pedagogové nové poznatky o možnostech výchovného vedení těchto jedinců. Budou se umět orientovat v jejich projevech, seznámí se s možnostmi práce v podmínkách škol běžného typu. Prostřednictvím tohoto semináře pedagogové snáze rozliší žáka s ADHD syndromem či s jinými poruchami od žáka výchovně zanedbaného. Rovněž bude věnována pozornost motivaci v hodině a součinnosti učitele a asistenta pedagoga. Pedagogickým pracovníkům budou prezentovány obecné zásady pro práci s žáky s obtížemi v chování, přístupy k drobným projevům nevhodného chování, aplikace důslednosti, struktury, řádu, předvídatelnosti, pozitivního zpevnění žádoucího chování a vhodné vedení dialogu s žákem o kázeňském problému. V semináři budou zohledněny zvlášť potřeby klientů, kteří pracují s žáky základních škol, a pedagogických pracovníků středních škol. Klienti získají doporučení, jak efektivně komunikovat s žákem při řešení konfliktních situací a při agresivních projevech.
Co vám seminář přinese?Seminář je vhodný pro všechny pedagogické pracovníky veškerých základních a středních škol
Cílová skupina: