Agentura Majestic :: Specifické chování u žáků s autismem na základní a střední škole

Agentura Majestic

Specifické chování u žáků s autismem na základní a střední škole

2800,- Kč / 8 hod.

Cílem semináře je přiblížit problematiku žáků s poruchou autistického spektra s důrazem na možnosti zvládání a především předcházení a eliminaci neadekvátního chování, např jak zaměstnat žáka při výskytu motorického neklidu apod. Na konkrétních příkladech získají pedagogové nové poznatky o možnostech dlouhodobého výchovného vedení jedinců s PAS. Budou se umět orientovat v jejich projevech, seznámí se s možnostmi práce v podmínkách škol běžného typu. Z hlediska zvládání specifického chování žáků s poruchami autistického spektra budou pedagogickým pracovníkům prezentovány následující oblasti: obtíže v komunikaci nebo ve vyjádření emocí, nepochopení společensky vhodné reakce, perfekcionismus, metody zvládání hněvu a jiných neadekvátních reakcí, vedení žáků k alternativnímu chování a metodika zvládání hněvu. Na základě poznání symptomatiky těchto jedinců a jejich osobnostních zvláštností budou klienti semináře seznámeni s postupy řešení kázeňských problémů s důrazem na jejich prevenci. Nemalá pozornost je věnována i problémům komunikačním a jejich vlivu na nevhodné chování. Pedagogičtí pracovníci rovněž získají přehled o formách komunikace s žáky. V neposlední řadě obdrží praktický návod, jak pracovat s kolektivem třídy, v níž se žák s PAS vzdělává.

Co vám seminář přinese?
  • Seznámíte se s projevy poruch autistického spektra (PAS)
  • Získáte větší jistotu při výuce žáků s PAS; obdržíte metodická doporučení
  • Poznáte psychologické zvláštnosti těchto žáků
  • Naučíte se, jak komunikovat s těmito žáky, jak eliminovat jejich nevhodné projevy
  • Obdržíte návod na řešení výchovných situací jak s jednotlivci, tak se třídou jako celkem
  • Získáte větší sebedůvěru ve vyučovacím procesu
Komu seminář doporučujeme?

Seminář je vhodný pro všechny pedagogické pracovníky veškerých základních a středních škol.

Cílová skupina:
  • speciální pedagogové
  • asistenti pedagoga
  • psychologové
  • učitelé speciálních škol
  • výchovní poradci
  • učitelé 1.stupně ZŠ
  • učitelé 2.stupně ZŠ
  • vychovatelé školských zařízení
  • ředitelé škol a školských zařízení
  • učitelé ZUŠ a SUŠ
  • učitelé SOŠ a SOU
Program
  • Vymezení pojmu poruchy autistického spektra
  • Osobnost žáka s poruchou autistického spektra – kategorizace dle typu sociálního chování
  • Nespecifické variabilní rysy a jejich vliv na změny chování
  • Problémy v oblasti komunikace jako zdroj neadekvátního chování
  • Symptomatika poruch autistického spektra
  • Vliv stresu na chování žáků
  • Význam úvodní a průběžné motivace v hodině
  • Metodická doporučení
  • Postup učitele při řešení kázeňských problémů
  • Práce s kolektivem třídy, do níž jsou tito jedinci integrováni
  • Zkušenosti z praxe, kazuistiky