Cílem semináře je přiblížit problematiku žáků s poruchou autistického spektra s důrazem na možnosti zvládání a především předcházení a eliminaci neadekvátního chování, např jak zaměstnat žáka při výskytu motorického neklidu apod. Na konkrétních příkladech získají pedagogové nové poznatky o možnostech dlouhodobého výchovného vedení jedinců s PAS. Budou se umět orientovat v jejich projevech, seznámí se s možnostmi práce v podmínkách škol běžného typu. Z hlediska zvládání specifického chování žáků s poruchami autistického spektra budou pedagogickým pracovníkům prezentovány následující oblasti: obtíže v komunikaci nebo ve vyjádření emocí, nepochopení společensky vhodné reakce, perfekcionismus, metody zvládání hněvu a jiných neadekvátních reakcí, vedení žáků k alternativnímu chování a metodika zvládání hněvu. Na základě poznání symptomatiky těchto jedinců a jejich osobnostních zvláštností budou klienti semináře seznámeni s postupy řešení kázeňských problémů s důrazem na jejich prevenci. Nemalá pozornost je věnována i problémům komunikačním a jejich vlivu na nevhodné chování. Pedagogičtí pracovníci rovněž získají přehled o formách komunikace s žáky. V neposlední řadě obdrží praktický návod, jak pracovat s kolektivem třídy, v níž se žák s PAS vzdělává.
Co vám seminář přinese?Seminář je vhodný pro všechny pedagogické pracovníky veškerých základních a středních škol.
Cílová skupina: