Agentura Majestic :: Specifické poruchy učení a chování, první signály

Agentura Majestic

Specifické poruchy učení a chování, první signály

2800,- Kč / 8 hod.

Cílem semináře je pomoci pedagogickým pracovníkům včasně odhalit specifické poruchy učení a chování. Účastníci se seznámí s možnostmi pedagogické diagnostiky, s jejím využitím v každodenní práci. Na modelových příkladech z praxe obdrží klienti doporučení, jak na podkladě těchto informací je možné zahájit intervenci, navržení metod a postupů pro práci s žákem a rovněž koncipování plánu podpůrných opatření a individuálního vzdělávacího plánu. Získají přehled o symptomatice jednotlivých poruch a o možnostech individuální práce s těmito žáky v podmínkách běžných škol. Metodická doporučení budou prezentována zvlášť pro učitele žáků mladšího školního věku, staršího školního věku a zvlášť pro učitele středních škol. Učitelům mladších žáků budou v rámci metodických doporučení prezentovány možnosti reedukace poruch, multisenzoriální přístup, u učitelů žáků staršího školního věku budou prezentovány kompenzační mechanismy, odbourání nesprávných učebních návyků. Metodická doporučení pro učitele žáků středních škol zohledňují problematiku přechodu žáka ze základní na střední školu, problémy s písemným záznamem učiva, kompenzační pomůcky, koncipování testů a jejich časová dotace, alternativní formy zkoušení – prezentace, demonstrace aj. učební strategie. Tohoto cíle bude dosaženo za použití konkrétních žákovských prací a kazuistik žáků a osobních příkladů z praxe lektorky.

Co vám seminář přinese?
  • Naučíte se včas odhalit žáka s poruchou učení
  • Seznámíte se s možnostmi pedagogické diagnostiky
  • Získáte doporučení k tvorbě IVP
  • Seznámíte se s ukázkami práce těchto žáků
  • Lépe porozumíte specifickým potřebám žáka s poruchou učení
  • Poznáte speciální didaktické pomůcky a odborné prameny
Komu seminář doporučujeme?

Seminář je vhodný pro všechny pedagogické pracovníky veškerých základních a středních škol

Cílová skupina:
  • speciální pedagogové
  • asistenti pedagoga
  • výchovní poradci
  • učitelé 1.stupně ZŠ
  • učitelé 2.stupně ZŠ
  • vychovatelé školských zařízení
  • učitelé ZUŠ a SUŠ
  • učitelé SOŠ a SOU
  • učitelé gymnázií
  • učitel - metodik prevence
  • učitelé speciálních škol
Program
  • Definice poruch učení
  • Projevy poruch dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie
  • Ukázky prací žáků základní školy, sledování vývojového aspektu
  • Ukázky prací žáků 1. ročníku středních škol
  • Kazuistiky žáků ZŠ a SŠ, zkušenosti z praxe
  • Poruchy učení u žáků s ADHD: symptomatika poruch, konkrétní projevy ve třídě
  • Další „dys“ poruchy s možnou souvislostí k učení, symptomatika
  • Symptomatika poruch autistického spektra
  • Individuální práce s žákem
  • Kazuistiky žáků s ADHD
  • Příprava individuálního plánu, zkušenosti z praxe
  • Didaktické pomůcky