Cílem semináře je pomoci pedagogickým pracovníkům včasně odhalit specifické poruchy učení a chování. Účastníci se seznámí s možnostmi pedagogické diagnostiky, s jejím využitím v každodenní práci. Na modelových příkladech z praxe obdrží klienti doporučení, jak na podkladě těchto informací je možné zahájit intervenci, navržení metod a postupů pro práci s žákem a rovněž koncipování plánu podpůrných opatření a individuálního vzdělávacího plánu. Získají přehled o symptomatice jednotlivých poruch a o možnostech individuální práce s těmito žáky v podmínkách běžných škol. Metodická doporučení budou prezentována zvlášť pro učitele žáků mladšího školního věku, staršího školního věku a zvlášť pro učitele středních škol. Učitelům mladších žáků budou v rámci metodických doporučení prezentovány možnosti reedukace poruch, multisenzoriální přístup, u učitelů žáků staršího školního věku budou prezentovány kompenzační mechanismy, odbourání nesprávných učebních návyků. Metodická doporučení pro učitele žáků středních škol zohledňují problematiku přechodu žáka ze základní na střední školu, problémy s písemným záznamem učiva, kompenzační pomůcky, koncipování testů a jejich časová dotace, alternativní formy zkoušení – prezentace, demonstrace aj. učební strategie. Tohoto cíle bude dosaženo za použití konkrétních žákovských prací a kazuistik žáků a osobních příkladů z praxe lektorky.
Co vám seminář přinese?Seminář je vhodný pro všechny pedagogické pracovníky veškerých základních a středních škol
Cílová skupina: