Agentura Majestic :: Vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve školách běžného typu

Agentura Majestic

Vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve školách běžného typu

1800,- Kč / 8 hod.

Cílem našeho semináře „Vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve školách běžného typu“ je přiblížit práci se zrakově postiženými žáky v podmínkách běžných škol a vytvořit tak širší pohled na možnosti edukace těchto jedinců. Účastníci semináře se seznámí nejen s problematikou zrakového handicapu, ale též s psychologickými zvláštnostmi těchto žáků, a to nejen v teoretické rovině, ale i na základě kazuistik a osobních zkušeností lektorky. Vzhledem k tomu, že pro školní práci je nepostradatelná práce s textem, budou účastníci semináře blíže seznámeni s metodikou výuky čtení a psaní zrakově postižených, se speciálními elektronickými i neelektronickými pomůckami. Současně získají přehled o možnostech rozvoje kompenzačních analyzátorů, především sluchového a hmatového vnímání. V neposlední řadě se seznámí s metodikou vytváření sebeobslužných dovedností, se zrakovou hygienou a s odbornými zdroji.

Co vám seminář přinese?
  • Seznámíte se s problematikou zrakového handicapu
  • Získáte větší jistotu při výuce zrakově postižených žáků
  • Poznáte psychologické zvláštnosti těchto jedinců
  • Naučíte se, jak komunikovat se zrakově postiženými, seznámíte se s Braillovým písmem
  • Seznámíte se s metodickými doporučeními pro výuku jak všeobecně vzdělávacích předmětů, tak i předmětů výchovného charakteru
  • Získáte větší sebedůvěru ve vyučovacím procesu
Komu seminář doporučujeme?

Seminář je určen především učitelům zrakově postižených žáků, kteří navštěvují základní či střední školu běžného typu.

Cílová skupina:
  • speciální pedagogové
  • asistenti pedagoga
  • učitelé VOŠ
  • vychovatelé školských zařízení
  • učitelé ZUŠ a SUŠ
  • učitelé SOŠ a SOU
  • učitelé 1.stupně ZŠ
  • učitelé 2.stupně ZŠ
  • učitelé gymnázií
  • učitel praktického vyučování
Program
  • Vymezení pojmu „zrakově postižený“
  • Přehled nejčastějších očních vad v dětském, pubertálním a adolescentním období
  • Psychologické zvláštnosti zrakově postižených
  • Výuka čtení a psaní a) nevidomých, b) slabozrakých
  • Speciální pomůcky k výuce matematiky
  • Možnosti práce ve výtvarné výchově a v pracovním vyučování
  • Metodická doporučení k ostatním předmětům
  • Význam a realizace hmatové výchovy zrakově postižených
  • Možnosti individualizace výuky. Kazuistiky.
  • Multisenzoriální přístup ve výuce
  • Sebeobslužné dovednosti
  • Zraková hygiena
  • Seminář je akreditovaný MŠMT- č.j. akreditace v systému DVPP: 1140/2021-5-5